اخبار و رويداد ها

  نقش پیشران نمایشگاه در رونق صنعت ساختمان

نقش پیشران نمایشگاه در رونق صنعت ساختمان

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان 26 تا 29 مهرماه‌ سال جاری و با حضور شرکت‌های دانش بنیان، انبوه‌سازان، شرکت‌های فعال در زمینه شیرآلات، سبک‌سازی و مقام‌سازی ساختمان و مصالح اولیه ساختمان برگزار خواهد شد.
برگزاری بیست و پنج دوره نمایشگاه ساختمان گواه مهم بودن، تاثیرگذاری و جایگاه بِی‌دلیل این صنعت در میان سایر عنوان‌های نمایشگاهی است. با توجه به تقویم‌های نمایشگاهی در سایر سایت‌های کشورمان و عنوان‌های تخصصی و بین‌المللی برگزار شده در طول سالیان متمادی در نمایشگاه اصفهان،‌ می‌توان با اطمینان خاطر اعلام کرد نمایشگاه صنعت ساختمان دارای اهمیت دوچندان از منظر توسعه اقتصادی و رونق بخشیدن به کسب‌ و کارهای مختلف است. خصوصا در شرایطی که دولت سیزدهم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط تلاش دارد با اجرایی کردن طرح نهضت ملی ساخت مسکن رونق بیشتری به این بخش از اقتصاد کلان کشور بدهد.
نقش صنعت ساختمان در توسعه اقتصاد قابل چشم پوشی نیست. رونق این صنعت تاثیر چشمگیری در درآمد تولید ناخالص داخلی کشور و از سوی دیگر به‌کارگیری نیروی عظیم فنی و مهندسان استان و کشور را در پی خواهد داشت. با رونق گرفتن ساخت و ساز در کشورمان می‌توانیم امیدوار باشیم که بخش گسترده‌ای از نیروهای متخصص فنی و مهندسان کارآزموده در رشته‌های مختلف جذب این صنعت بزرگ و تاثیرگذار شوند و از سویی دیگر شاهد جبران کسری ساختمان در کشورمان باشیم. در نگاه اول برخی گمان دارند صنعت ساختمان تنها به ساخت و ساز و ساختمان‌سازی و ساخت برج‌ها، آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه ختم می‌گردد،‌ در صورتی که مسئله ساختمان و سرپناه را نمی‌توان در زندگی مردم نادیده گرفت؛ براساس نظرات کارشناسان اسکان مردم در ساختمان‌های متعلق به خودشان پیوند عمیقی با رفاه اجتماعی، آسایش شهروندان، ساخت آینده‌ای بهتر و افزایش امید به آینده را به همراه دارد.
برگزاری هر کدام از رویدادهای نمایشگاهی، همیشه با بهبود شرایط کسب و کار فعالان اقتصادی همراه بوده است. چرا که در نمایشگاه شاهد هم‌افزایی پتانسیل‌های تاثیرگذار در کنار یکدیگر هستیم. کنار هم قرار گرفتن ابزارهای مدرن همچون تبلیغات، رسانه، بهره‌برداری از توان و ظرفیت سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، حضور در نشست‌های هم‌اندیشی و برگزاری جلسات و گفتگو با مدیران ارشد کشوری و شهری و همچنین فراهم شدن فضایی که شرکت‌های تولیدی و صاحبان واحدهای صنعتی بتوانند آخرین دستاوردها و توانایی‌های خودشان را برای بازدید کنندگان در معرض نمایش قرار بدهند دقیقا در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و خصوصا بین‌المللی اتفاق می‌افتد. بنابراین نمی‌توان در نقشه‌ی توسعه اقتصاد از توسعه کسب و کارها و رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی سخن و برقراری روابط تجاری با کشورها و شرکت‌های بین‌المللی گفت ولی به جایگاه با اهمیت برگزاری نمایشگاه در این رویکرد توسعه‌ محور اشاره‌ای نداشت.
کلام پایانی؛‌ در فضای نمایشگاه است که مذاکرات اولیه و رسیدن به تفاهم‌های تجاری و عقد قراردادهای کاری شکل می‌گیرد و به سرانجام مطلوب و کارگشا می‌رسد. چرا که هر کدام از شرکت‌های مشارکت کننده با هدف حفظ مشتریان وفادار و توسعه کسب و کار خودشان به دنبال ساخت و معرفی برند، توانایی‌ها و امکانات مجموعه‌شان با حضور در نمایشگاه برمی‌آیند و تلاش می‌کنند از سایر رقیبان در بازار رقابتی صنعت ساختمان عقب نماند.
امیدوارم برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان رونق قابل توجهی را برای مشارکت کنندگان فراهم کند و همچنین شاهد استقبال کارشناسان خبره، متخصصان، فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های مرتبط با صنعت ساختمان و همه فعالان این صنعت باشیم.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر